Syksyllä 2017 saimme arvokasta asiakaspalautetta asiakaskuntamme sosiaalityöntekijältä, joka harmitteli miksei kotisivuillamme näy henkilöstömme osaaminen ja koulutus paremmin. Pysähdyimme itse miettimään asiaa ja totesimme asian olevan juuri näin, sivumme eivät ole rakennettu asiakkaitamme palveleviksi ja asiakkaiden näkökulmasta toimiviksi. Sivuilta ei pystynyt arvioimaan myöskään palveluidemme soveltuvuutta suhteessa asiakkaan tarpeisiin.

Uusien sivujen suunnittelun lähtökohdaksi otettiin asiakaslähtöisyys ja avoimuus. Halusimme tuoda esille palvelumme ja sitä toteuttavan henkilökunnan. Ensimmäisissä suunnittelupalavereissa vastassani oli hämmentynyt henkilökunta. ”Teemmekö todella tätä kaikkea?” Teemme me, emme toki kaikkea kerralla mutta osaamme melko paljon. Seuraavat kysymykset kohdentuivat henkilöstön esiin tuomiseen uusilla kotisivuilla: ”ei kai tässä mitään sote linkediniä rakenneta?” Miksi ei? Olen ylpeä henkilökunnastani, kehtaan sen esitellä kotisivuilla. Avoimuus on sitä, että kerrotaan mitä tehdään ja kuka tekee. Ihmettelen miksi muut yksityiset palveluntuottajat eivät näin tee.

Sivujen toteuttamisen aikana uskalsimme jo innostua asiasta ja lopputuloksesta olemme ylpeitä. Kokonaisuuden kehitystyö on kuitenkin vasta alussa. Tarvitsemme edelleen palautetta ja ideoita ulkopuolelta omien lisäksi. Auttaisitko meitä, jätä palautetta mikä toimii, mikä ei? Sivujen palvelukuvaukset ovat osin kesken ja kirjoitusvirheitä löytyy taatusti. Eiköhän ne siitä oikene😁 Tervetuloa sivuillemme! Toivottavasti löydät etsimäsi.

Share This