Turvapostilla voit lähettää meille sähköpostia ja liitteitä turvallisesti!

Käytössämme on yhteinen turvasähköposti johon voidaan lähettää ja vastaanottaa asiakastietoja, maksusitoumuksia, sopimuksia ja muita henkilö- tai  muita arkaluontoisia tietoja. Turvasähköpostia voidaan käyttää myös nopeuttamaan tarvittavien allekirjoitusten saamista dokumentteihin. Tallennamme kaikki dokumentit turvalliseen asiakastietojärjestelmään ja taloushallinnon järjestelmäämme. Paperiset dokumentit skannataan ja tuhotaan tietoturvallisesti. 

Turvapostin lähettäminen

Näin lähetät salatun viestin Turvapostin käyttäjälle turvaposti@avopalvelu.fi:

Mene sivulle www.turvaposti.fi.

Kirjoita kenttään “Lähetä turvapostia vastaanottajalle” vastaanottajan sähköpostiosoite, turvaposti@avopalvelu.fi ja klikkaa “Lähetä”.

 

TAI Vaihtoehtoisesti voit klikata sivun alareunasta lähetä turvapostia painiketta.

Kirjoita avautuvan näytön (uudessa ikkunassa) ylimpään kenttään oma sähköpostiosoitteesi.

Kirjoita viesti ja liitä mahdollinen liite/liitteet.

Voit hyväksyä viestille ehdotetun salasanan tai vaihtaa tilalle oman salasanan. Salasana toimitetaan vastaanottajan matkapuhelimeen automaattisesti tekstiviestillä. 

 Klikkaa ”Lähetä”

Molemmilla lähetystavoilla saat Turvaposti-palvelimelta vahvistuspyynnön sähköpostiosoitteeseesi, joka sinun pitää vielä kuitata klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä.

Viesti lähtee vastaanottajalle vasta tämän kuittauksen jälkeen


Turvapostin vastaanottaminen

Näin vastaanotat turvapostiviestin:

Sinulle lähetetystä turvapostiviestistä tulee saapumisilmoitus omaan sähköpostiisi.

  1. Avaa viesti ja klikkaa siinä olevaa linkkiä.
  2. Syötä lähettäjän ilmoittama salasana → viesti avautuu.
  3. Avaa/tallenna mahdolliset liitteet.

Voit halutessasi vastata ”Vastaa”-toiminnolla.

Kirjoita viesti ja liitä mahdollinen liite/liitteet.

Voit hyväksyä viestille ehdotetun salasanan tai vaihtaa tilalle oman salasanan. Salasana toimitetaan vastaanottajan matkapuhelimeen automaattisesti tekstiviestillä.

Share This